Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولیدات زراعی خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با وجود کاهش ۳۸ درصدی سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان، مجموع تولیدات زراعی خراسان جنوبی از ۴۲۰ هزار تن در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۵۹۸ هزار تن در زمان حاضر رسیده است.

افزایش تولیدات زراعی خراسان جنوبی

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی گفت: میزان کل تولیدات باغی استان نیز از ۱۰۲ هزار تن در ابتدای دولت اکنون به ۱۴۶ هزار تن رسیده است.

وی گفت: سطح زیرکشت محصولات باغی از ۵۹ هزار هکتار به ۶۹ هزار هکتار معادل ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی اجرای ۳۰ هزار هکتار کشت حفاظتی و افزایش ۱۴۰ درصدی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: درخصوص پروژه‌های عمرانی از جمله سیستم‌های نوین آبیاری نیز شاهد افزایش چشمگیر اجرای پروژه‌ها هستیم و تاکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان به این سیتسم‌ها مجهز شده یا در دست اجرا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های آب و خاک سبب شده راندمان آبیاری ۴۷ درصد ارتقا یابد افزود: احیا و مرمت قنوات به طور متوسط از ۱۵ کیلومتر سالانه به ۱۹۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند اظهار داشت: بخش کشاورزی در حوزه تولیدی و اقتصادی نقش مهمی در بهبود وضعیت درآمد بهره‌برداران و کشاورزی دارد.

قوسی بیان کرد: هدف ما در مجموعه سازمان کاهش وابستگی به خارج، بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش بهره‌وری، ارتقای عملکرد و تقویت و بهبود وضعیت معیشتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

وی گفت: یکی از اقدامات مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی، تقویت و حمایت از زنجیره‌های تولید همچنین توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است.

قوسی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهینه‌سازی مصرف آب، اجرای پروژه‌های به‌زراعی و به‌نژادی در حوزه تولیدات گیاهی و باغی تحت عنوان پروژه‌های افزایش تولید و نژادهای دامی و گیاهی از دیگر پروژه‌ها است.

وی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی را خوداتکایی در محصولات کشاورزی ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر میزان تولید و تامین دانه‌های روغنی از ۶ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: برای اینکه کشاورزان دغدغه‌ نداشته باشد به دنبال فراهم کردن بسته‌های صادراتی، ترویج مردمی کردن اقتصاد کشاورزی، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، تبدیل کار، تلاش و روحیه جهادی به گفتمان، جلوگیری از واردات و جلوگیری از قاچاق کالا هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید