Iranian Agriculture News Agency

ابلاغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی قنوات

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ابلاغ۲۵ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و مرمت قنات‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این رقم ۱۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان اعتبار ملی است که به استان تخصیص یافته است.

ابلاغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی قنوات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسن غلامی گفت: همچنین ۶ میلیارد تومان اعتبار استانی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مشارکتی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۵ میلیارد تومان در قالب اعتبار مشارکتی با بنیاد برکت برای بازسازی و مرمت قنوات به استان ابلاغ شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: این اعتبار بر اساس شاخص‌های مقدار آب دهی قنات‌ها، تعداد بهره بردار قنات، مشارکت بهره برداران، طول قنات و سابقه استفاده از اعتبارات سال‌های گذشته بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: این اعتبارات بلاعوض است و هزینه مرمت هر رشته قنات را کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد می‌ کنند که ۸۵ درصد هزینه را دولت بلاعوض و ۱۵ درصد را بهره برداران پرداخت می‌کنند.

غلامی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از محل این اعتبار، احیا و مرمت ۶۵ رشته قنات انجام شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات دارد که تاکنون ۴۰ درصد این قنوات مرمت شده است.

وی تاکید کرد: پارسال با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار ملی ۳۴۶ رشته قنات به مساحت ۱۰۶ کیلومتر مرمت و بازسازی شد.

گفتنی است که خراسان جنوبی رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد قنات ثبت شده دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید