Iranian Agriculture News Agency

1275 هکتار پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان میامی اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: پروژه بیابان‌زدایی در سال گذشته با مساحت یک هزار و 275 هکتار اجرا شد.

1275 هکتار پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان میامی اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی اظهار کرد: این طرح‌های بیابان‌زدایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا شد.

وی افزود: ازآنجاکه عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است با توجه به رایزنی‌های که صورت گرفت اعتبارات مربوطه برای مقابله با بیابان‌زایی در سال‌های اخیر به این شهرستان میامی تعلق گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اضافه کرد: پروژه مدیریت هرز آب به مساحت 600 هکتار در مناطق کلاته فرهنگ، صدرآباد شمالی و استربند انجام و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا شد.

رضایی افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی‌های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب‌های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند آرتیپلکس تاغ در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع‌آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک شده و زمینه احیا و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید