Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی ایلام

اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیمره

مدیرکل منابع طبیعی ایلام از اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیمره در شهرستان دره شهر خبر داد.

اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیمره

به گزارش خبرنگار ایانا در استا ایلام، رضا احمدی اظهار کرد: به پیشنهاد اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر در خصوص اراضی ملی شده حاشیه رودخانه سیمره (از روستای عباس آباد تا پلاک سیاه گلال امام زاده احمد در پاعلم) اجرای طرح کشت چوب در ۵ هزار هکتار اجرایی می‌شود.

وی افزود: اعتبارات تولید نهال برای اجرای این طرح در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته بطوری که تمامی نهالستان‌های استان و کشور ملزم به تولید نهال برای اجرای این طرح ملی شده‌اند.

احمدی تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه جلوگیری از فرسایش اراضی کناری حاشیه رودخانه سیمره و تحول در اقتصاد منطقه با تجارت این محصول است.

وی بیان کرد: این طرح می‌تواند به کاهش قیمت و قاچاق چوب، جلوگیری از واردات چوب‌های الوده و نیز جلوگیری از نابودی جنگل‌های زاگرس منجر شود.

وی گفت: پده، صنوبر و اکالیپتوس به عنوان گونه‌های اصلی زراعت چوب هستند که وگونه‌های گل محمدی، لیمو، زیتون، نرگس و آویشن به عنوان گونه‌های همراه در این طرح استفاده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام اظهار کرد: همچنین علاوه بر اراضی ملی، کشاورزان و بهره بردارانی که تمایل دارند در اراضی خود زراعت چوب داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر ارائه و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

وی افزود: در راستای بهبود عملکرد این طرح تیمی متشکل از کارشناسان سازمان جنگل‌ها؛ کارشناسان فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید