Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان ایلام

ساماندهی ۵۰ شرکت تولیدی در ایلام

مدیر تعاون روستایی استان ایلام عنوان کرد: با توجه به وظایف سازمان تعاون روستایی در بحث تعیین نوع نظام بهره برداری، تاکنون تعداد ۵۰ شرکت تعاونی تولید تشکیل و تعداد زیادی از شرکتهای موجود ساماندهی و برنامه استقرار و توانمند سازی این تشکل ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ساماندهی ۵۰ شرکت تولیدی در ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، محمدناصر ناصری اظهار کرد: با تامین و توزیع آب از طریق شرکت تعاونی ها و مدیریت مزرع در انتقال آب سامانه گرمسیری شاهد رونق تولید در ایلام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با توجه به تنوع فعالیت ها، در همه بخش های کشاورزی از جمله دام، طیور، زنبورداران، گندم کاران، ذرت کاران و دانه های روغنی با کشاورزان همکاری دارد و خدمات رسانی می کند، افزود: در دوران شیوع کرونا تولیدات مرغ توسط اتحادیه مرغداران مدیریت شد و نهاده های دامی و مرغی مورد نیاز این بخش تامین و در اختیار دامداران قرار گرفت و تولید مرغ بدون وقفه در استان انجام شد.

"ناصری" افزود: حدود ۱۲ هزار تن انواع نهاده های دامی توسط اتحادیه مرغداران بین واحدهای مرغداری استان در ۴ ماهه نخست سال جاری توزیع شده است.

وی بیان کرد: در بخش دامداران نیز اتحادیه دامداران نهادهای مورد نیاز دامداران را از جمله سبوس، سویا، کنسانتره و علوفه تامین و توزیع کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار واحد زنبورداری در استان فعالیت می کنند، افزود: تعداد زیادی از افراد در استان در این بخش مشغول فعالیت هستند که درآمدزایی خوبی نیز به دنبال دارد، از طرفی کیفیت عسل تولیدی زنبورداران استان در کشور مطرح است و یکی از عسل های با کیفیت در کشور به شمار می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید