Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

۵۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی استان بوشهر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح ۵۵ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب، خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، صنایع تبدیلی، شیلات، منابع طبیعی و عشایر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

۵۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی استان بوشهر افتتاح می‌شود

محمدتقی منوچهری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با گرامیداشت هفته دولت و اشاره به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر از 1.4 میلیون تن در سال 1392 اکنون به 1.5 میلیون تن افزایش یافته است.

وی از افزایش سطح گلخانه‌های استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: سطح محصولات گلخانه‌ای در استان از 87 هکتار به 401 هکتار افزایش یافته و این در حالی است که امسال 110 هکتار دیگر افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نخلستان در قالب آبیاری نوین در اراضی نخلستان‌های استان تصریح کرد: امسال 2400 هکتار اراضی نخلستانی سعدآباد به آبیاری نوین مجهز می‌شود که اکنون پیشرفت اجرای شبکه‌های این طرح 75 درصد است.

منوچهری با اشاره به اجرای این طرح در نخلستان‌های آب پخش خاطرنشان کرد: 3 هزار و 160 هکتار اراضی نخلستانی آب‌پخش دشتستان به  سامانه آبیاری نوین مجهز می‌شود.

وی، از افتتاح 55 پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب، خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، صنایع تبدیلی، شیلات، منابع طبیعی و عشایر با اعتبار 220 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 11 پروژه در بخش آب و خاک با سرمایه‌گذاری 22.6 میلیارد تومان افتتاح می‌شود افزود: 3 پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار 6.2 میلیارد تومان در هفته دولت وارد مدار تولید می‌شود.

منوچهری از افتتاح 8 پروژه در بخش دام و طیور با اعتبار 37 میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در این هفته 4 پروژه در بخش صنایع تبدیلی با اعتبار 24.6 میلیارد تومان، 5 پروژه شیلات با 113 میلیارد تومان و 24 طرح در بخش منابع طبیعی و عشایر با اعتبار14.8 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی، با اشاره به اشتغال‌زایی 774 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 260 نفر به صورت غیر مستقیم در افتتاح این طرح‌ها گفت: این پروژه‌ها در سطح شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر افتتاح می‌شود که بیشترین آنها در دشتستان با 21 پروژه قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید