Iranian Agriculture News Agency

قیمت انواع بذر برای سال زراعی پیش رو در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: قیمت انواع بذور آبی و دیم گندم، جو و کلزا برای سال زراعی جاری در این استان تعیین شده است.

قیمت انواع بذر برای سال زراعی پیش رو در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم‌زاده اظهار کرد: قیمت بذر کلزا برای سال زراعی ۱۳۹۹ـ۱۴۰۰ نیز مصوب شده است که کلزاکاران استان، قیمت بذر کلزا برای سال زراعی ۱۳۹۹ـ۱۴۰۰ در ارقام هیبرید تولید داخل بدون پوشش به ازای هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان و بذر ارقام زراعی هیبرید تولید داخل با پوشش بذری ۵۸ هزار تومان و بذر ارقام زراعی هیبرید وارداتی ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.

وی افزود: بذرهای ارقام OP تولید داخلی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان و بذر ارقام OP با پوشش بذری ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

وی به قیمت انواع بذر گندم و جو برای امسال در استان اشاره کرد و گفت: طبق این قیمت‌ها، جو گواهی شده دیم ۳ هزار تومان و جو گواهی شده آبی ۳ هزار و ۲۰۰ تومان گندم گواهی شده دیم 3290تومان ، گندم گواهی شده آبی 3490 تومان ، گندم مادری دیم 3450تومان و گندم مادری آبی 3664 تومان قیمت گذاری شده است.

 رحیم زاده یکی از راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح را استفاده از بذور اصلاح شده دانست و گفت: با تلاش کشاورزان، شرکت های تولید کننده بذر، سازمان جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی استان بیش از 12هزار تن انواع گندم وجو  دراستان تولید شده و در دسترس کشاورزان قرار دارد.

وی افزود: کشاورزان نهاده مورد نیاز را از شرکت‌های مجاز تهیه کنند که در این زمینه 10 شرکت تولید بذر در استان با تولید 12000تن انواع بذور گندم وجو  بوجاری واصلاح شده کشاورزان   استان را تامین خواهند نمود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: از مزایای استفاده بذرهای گواهی و اصلاح شده می توان به یکنواختی محصول در مزارع، مدیریت بهتر نهاده های مصرفی از جمله انواع کودها و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید