Iranian Agriculture News Agency

22 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت 22 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش 235 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

22 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: از 22 پروژه قابل افتتاح مربوط به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، 17 پروژه عملیات آبخیزداری، 4 پروژه عملیات بیابان‌زدایی و یک پروژه اجرای عملیات جنگل‌کاری بوده و محل تأمین اعتبار پروژه‌های مذکور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی از جمله اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، رسانه‌ها را به‌عنوان بازوان اصلی فرهنگ‌سازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.

مرادی حقیقی حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه‌سازی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش گیاهی مطلوب امسال به‌عنوان یکی از سال‌های به‌یادماندنی در چند دهه گذشته نام برد و گفت: پوشش گیاهی مناسب که به دنبال ترسالی امسال اتفاق افتاد زمینه مساعدی برای وقوع آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان فراهم کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با ابراز خرسندی از تعداد کم آتش‌سوزی‌ها در این استان گفت: سه شهرستان مهدی‌شهر، شاهرود و میامی به‌عنوان سه شهرستان در خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها است.

مرادی حقیقی از شهریورماه به‌عنوان مستعدترین زمان برای آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها نام برد و گفت: با توجه به پوشش گیاهی غنی و مناسب امسال و خشک شدن این پوشش گیاهی خطر آتش‌سوزی در این مقطع از سال و به‌ویژه در سه شهرستان مهدی‌شهر و شاهرود و میامی بسیار بیشتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید