Iranian Agriculture News Agency

۴۴۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی استان با ۲۰ پروژه و اختصاص بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق شعار جهش تولید گام برداشته است.

۴۴۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب با اشاره به طرح‌های تایید شده در بخش کشاورزی استان در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: از مجموع ۴۶ پروژه تصویب‌شده جهش تولید در استان ۲۰ پروژه یعنی ۴۳ درصد طرح‌های مصوب مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: ۳۳ درصد اعتبارات ردیف ملی در جهش تولید، ۳۵ درصد اعتبارات استانی و ۵۰ درصد از تسهیلاتی که در سفر امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به استان مصوب شده مربوط به بخش کشاورزی است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تامین زیرساخت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به وسعت ۴۰ هکتار و ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر از جمله پروژه‌های جهش تولید استان است که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

غریب، با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی، گل‌محمدی و زعفران به عنوان یکی دیگر از طرح‌های جهش تولید استان، تصریح کرد: این طرح در ۳۰۰ هکتار با مجموع ۱۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر اجرا می‌شود.

وی توسعه یک هزار هکتاری باغات در اراضی شیب‌دار، طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند پربازده برای ۲ هزار راس گوسفند، توسعه و ساماندهی گاوهای ۲ منظوره را با بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های جهش تولید در استان برشمرد و ادامه داد: ۱۰ پروژه تامین آب نیز با بیش از ۴۴۱ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ، بروجن و لردگان در همین راستا اجرایی می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ تُن پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد کارون۴، پرورش ماهی سردابی، ایجاد زیر ساخت ناحیه صنعتی بادام، تجهیز سه واحد کشتارگاه طیور به خط ۲ کشتار و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از دیگر پروژه‌های جهش تولید استان هستند.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت زراعی ، باغی استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید