Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری خبر داد:

داراب پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری کشور گفت: شهرستان داراب با حدود 70 درصد اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری از شهرستان های پیشرو است که این امر حاصل برنامه ریزی مناسب مسئولین و همکاری کشاورزان خوش فکر و توانمند منطقه است.

داراب پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان فارس، عباس زارع روز شنبه یکم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت و در سفر به شهرستان داراب تصریح کرد: استان فارس با حدود 30 درصد اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری رتبه اول در کشور دارد.

به گفته وی؛ تاکنون حدود 27 درصد از اراضی کشاورزی کشور، یعنی 2 میلیون و 418 هزار هکتار اراضی آبی از 8.7 میلیون هکتار به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خوشبختانه اعتباری حدود 1600 میلیارد تومان در بودجه سنواتی سال جاری به سامانه های نوین آبیاری اختصاص داده شده است.

زارع با اشاره به اینکه تاکنون حدود 167 هزار هکتار اراضی آبی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است، اظهار کرد:  37 هزار هکتار پروژه های به بهره برداری رسیده و 130 هزار هکتار هم در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال مالی پروژه های در دست اجرا نیز  به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید