Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۱۶۴ طرح کشاورزی در هفته دولت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۴ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۱۶۴ طرح کشاورزی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۴ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و از مجموع اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، ۱۲ میلیارد تومان خودیاری و مشارکت مردم و ۱۷ میلیارد تسهیلات بانکی بوده است.

غلامرضا قوسی شمار خانوارهای بهره‌مند از این طرح‌ها را ۳۳ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۹۳ نفر فراهم و برای پنج هزار و ۳۰۷ نفر تثبیت اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی پروژه‌ها مربوط به حوزه آب و خاک است تصریح کرد: آب و خاک با ۱۰۰ پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری با ۲۹ پروژه و تولیدات دامی با ۱۹ پروژه بیشترین پروژه‌ها قابل افتتاح را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین شهرستان‌های سربیشه با ۲۳ پروژه، طبس و بشرویه با ۲۱ پروژه و زیرکوه با ۱۷ پروژه بیشترین میزان پروژه‌های هفته دولت امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات شاخص سال گذشته در استان گفت: علیرغم تمامی محدودیت‌های مالی، اعتبارات تملک دارایی استان ۵۷ درصد افزایش یافت که بیشتر مربوط به اعتبارات ملی بود.

وی افزود: مجموع اعتبار استانی و ملی تملک دارایی سال ۹۷، یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان بود که سال ۹۸ به یک میلیار د و ۷۹۹ میلیون تومان رسید و بیشترین درصد افزایش اعتبار مربوط به بخش ملی بوده است که از ۵۶ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

قوسی با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان بیان کرد: تاکنون برای هزار و ۵۱ هکتار از اراضی تمام مجوزها اخذ شده است همچنین شناسایی زمین، اخذ استعلام اراضی، تشکیل پرونده و کاربردهای فنی و کمیسیون ماده ۲ نیز فراهم شده است.

وی گفت: تاکنون مطالعات پنج مجتمع گلخانه‌ای در استان به اتمام رسیده است همچنین مجوز حفاری چهار مجتمع اخذ شده و مابقی مجتمع‌ها نیز مجوز تامین آب را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قرارداد اجرای ۲ مجتمع در شهرستان‌های سربیشه و سرایان با پیمانکار منعقد شده است اظهار کرد: برای چهار شهرستان فراخوان داده شده و تاکنون ۱۱۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ نفر تشکیل پرونده داده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید