Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات کاداستر در ۱.۶ میلیون هکتار از اراضی ملی اصفهان

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای عملیات کاداستر در یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

اجرای عملیات کاداستر در ۱.۶ میلیون هکتار از اراضی ملی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، عباس قاسمی رامشه تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی ملی و دولتی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان و متصرفان اراضی ملی و دولتی، جلوگیری از زمین خواری و ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی در خدمات رسانی بهینه درون و برون سازمانی را از اهداف اجرای "کاداستر" اراضی ملی و دولتی برشمرد و اظهار کرد: امسال در سطح کشور به میزان ۳۰ میلیون هکتار عملیات کاداستر انجام می‌شود که از این میزان سهم استان اصفهان ۸۰۰ هزار هکتار تعیین شده است اما بنا به پیشنهاد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان این میزان به یک میلیون و۶۰۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اعتبار لازم برای اجرای این طرح در مجموع دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که یک میلیارد و ششصد میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۱۳ تأمین خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز به منظور کاداستر حوضه‌های آبخیز در نظر گرفته شده که در حال حاضر به صورت متمرکز در دفتر ممیزی واحد نگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مدیریت می‌شود.

قاسمی گفت: کل اسناد صادره اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان معادل ۹ میلیون ۳۴۳ هزار هکتار است که از این میزان سطحی معادل ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار هکتار به صورت اسناد حد نگار (تک برگی) صادر شده است.

وی پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری سطحی بالغ بر دو میلیون هکتار سند حد نگار (تک برگی) در استان اصفهان صادر شود.‌

قاسمی یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ در مجموع به میزان ۹۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سند حد نگار (تک برگ) اخذ شده که با رشد قابل ملاحظه‌ای در پنج ماهه اول سال جاری از این نظر استان اصفهان رتبه اول اخذ سند را در کشور به خود اختصاص داده است.‌

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید