Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۳۰ درصدی حریق در عرصه‌های کشاورزی استان اصفهان

نسبت به سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش حریق در عرصه‌های کشاورزی روبرو بودیم به نوعی که ۱۴۲ هکتار از مراتع اصفهان از ابتدای سال در آتش سوخته است.

افزایش ۳۰ درصدی حریق در عرصه‌های کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه ۹۰ درصد علت حریق در عرصه‌های کشاورزی و مراتع استان اصفهان خطای انسانی است، اظهار کرد: خزان زودهنگام و گرمای هوا هم از علل دیگر حریق در اصفهان بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۵۸ حریق در ۱۴۲ هکتار از عرصه‌های کشاورزی و مراتع استان اصفهان رخ داده که ۳۷ درصد آن در غرب استان و ۴۳ درصد در مناطق جنوب استان و۱۰ درصد هم در مناطق دیگر استان اصفهان گزارش شد که نسبت به سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش حریق مواجه بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توصیه به کشاورزان بر عدم آتش زدن علوفه باقی مانده در مزارع تصریح کرد: اندکی غفلت باعث آتش سوزی در باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شود.

شیشه فروش بیان کرد: شناسایی عرصه‌های اولویت دار و گشت و مراقبت ۷۰ تیم عملیاتی و هرس علف‌های خشک توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از اقدامات پیشگیرانه برای بروز حریق است.

وی از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درخواست کرد که بالگرد مجهز به سبد آبپاش در استان اصفهان مستقر کند و افزود: مناطق چادگان و سمیرم به علت عشایر خیز بودن و مراتع وسیع نیاز به دو پایگاه اطفای حریق دارد که لازم است سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعتبارات آن را تخصیص دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید