Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

55طرح جهاد کشاورزی استان بوشهر در هفته دولت افتتاح می‎شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت 55 طرح این سازمان در بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام و طیور، شیلات، صنایع تبدیلی، عشایری و منابع طبیعی افتتاح خواهد شد.

55طرح جهاد کشاورزی استان بوشهر در هفته دولت افتتاح می‎شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمد تقی منوچهری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدن رجایی و باهنر اظهار داشت: با افتتاح این 55 طرح با اعتبار 2 هزار و 202 میلیارد و 209 میلیون ریال  774 فرصت شغلی مستقیم و یکهزار و 260 فرصت شغلی غیر مستقیم در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح‎های افتتاحی حوزه آب و خاک 9 طرح و شامل پنج طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، یک طرح احیا و مرمت قنوات، 2 طرح جاده دسترسی به مزارع و 2 طرح بهسازی کانال‌‎های آبیاری و استخر ذخیره آب در شهرستانهای دشتستان، دشتی و عسلویه است.

منوچهری ادامه داد: طرح‌های افتتاحی هفته دولت در حوزه تولیدات گیاهی نیز شامل سه طرح پرورش قارچ خوراکی، کشت داربستی، و گلخانه‌ای در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی است.

وی عنوان کرد: در حوزه دام و طیور نیز سه طرح پرواربندی  صنعتی گوساله، دو طرح پرورش شتر مرغ، دو طرح پرورش مرغ مادر گوشتی، یک واحد جوجه کشی مورد  در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

منوچهری افزود: طرح‎های افتتاحی هفته دولت استان بوشهر در حوزه شیلات نیز شامل مجتمع پرورش میگوی جزیره شیف، مرکز تکثیر و طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و دیر است و همچنین 25 طرح پرورش میگو نیز در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر مورد افتتاح قرار می‎گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز واحد بسته بندی انواع چاشنی و ادویه، یک واحد سردخانه و مرکز تولید خوراک آبزیان در شهرستان‎های بوشهر، دشتستان، جم و دیلم مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

منوچهری اظهار داشت: در حوزه عشایری استان در هفته دولت نیز جاده چنیر-بوشکان و همچنین جاده عشایری شبانکاره، یک مخزن آب پنج هزار لیتری، آب انبار و آب نمای محورهای عشایری شهرستان دشتستان به افتتاح خواهد رسید.

وی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز 18 طرح نهال کاری، توسعه جنگل (با نهال)، مدیریت روان آب، طرح آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان‎های دشتی، دشتستان، دیر، کنگان و گناوه، تنگستان و جم افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید