Iranian Agriculture News Agency

خرید کلزا در چهارمحال و بختیاری ۶ برابر افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای کشاورزی استان گفت: خرید کلزا در استان امسال با افزایش ۶ برابری نسبت به سال گذشته به ۶۲۶ تن رسید.

خرید کلزا در چهارمحال و بختیاری ۶ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حمیدرضا دانش روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به بهره‌برداری چهار گلخانه و یک طرح کشت گیاهان دارویی همزمان با هفته دولت در استان اشاره کرد و اظهار داشت:هم‌اینک در بخش گلخانه‌ای ۲۷ گلخانه با ۱۰ هکتار مساحت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۲ پرونده برای دریافت تسهیلات گلخانه‌ای به بانک معرفی شده است، افزود: سطح گلخانه‌ای استان تا پایان سال حداقل ۱۰ هکتار افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید کلزا امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۶ برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: سال گذشته ۹۲ تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شد و امسال نیز پرونده خرید کلزا با خرید ۶۲۶ محصول و پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کلزاکاران استان بسته شد.

دانش با اشاره به افزایش۲ برابری خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیان کرد: امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم به صورت تضمینی در استان خریداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است شورای اقتصاد سریعتر و تا قبل از فصل کشت جدید قیمت گندم و کلزا را اعلام کند و البته امید است این قیمت، قیمتی باشد که با نرخ تورم همتراز و تشویقی برای کشاورز باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزارتخانه قیمت گندم را ۳۶ هزار ریال و قیمت کلزا را ۹۰ هزار ریال پیشنهاد داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید