Iranian Agriculture News Agency

دبیر کل جدید کانون صنایع غذایی انتخاب شد​

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان کاوه زرگران از دبیرکلی کانون کنار رفت تا رشید عزیزپور دبیرکل کانون شود. این در حالی است که هیچ گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای کانون طی سال‌های اخیر وجود ندارد تا بتوان کارنامه زرگران را به درستی و دقیق بررسی کرد.
به عقدیه برخی از صاحب نظران، در دوره حضور زرگران با توجه به عملکرد و جایگاه درخشان کانون در گذشته و طی دبیرکلی علی موحد و ابوالحسن خلیلی می‌شد بهره برداری‌های فراوانی کرد و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت که به دلیل عدم استفاده حداکثری از توان فعالان صنعت غذا و تقسیم بندی فعالان صنعت غذا به خودی و غیرخودی متاسفانه کانون در این امر ناکام ماند. همچنین کانون صنایع غذایی در این دوره می‌توانست با استفاده از ارتباطات مطلوب و دریافت پول‌های کلان از اتاق بازرگانی که بیشتر صرف هزینه‌های جاری کانون شد با استفاده از این کمک‌های چشمگیر اتاق بازرگانی و همچنین تسهیلات بسیار مناسب اتاق برای خرید دفتر، لااقل از اجاره نشینی بزرگترین تشکل صنعت غذا خارج شود که متاسفانه با وجود صاحب دفتر شدن بسیاری از تشکل‌ها طی همین مدت، کانون با بی‌تدبیری این فرصت را نیز از دست داد تا همچنان اجاره نشینی را تجربه کند.
عملکرد زرگران طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد در تصمیم گیری‌های کانون، هیات مدیره نقش چندانی نداشته است و بیشتر تصمیمات و برنامه ها به صورت فردی یا همفکری با افراد خاص اخذ شده است که گواه این امر را می‌توان به برگزاری معدود جلسات هیات مدیره در طول سال های اخیر بیان کرد.
کانون همچنین به اعتقاد برخی از فعالان صنعت غذا طی 2 سال اخیر عملا نیمه تعطیل بوده است  و دلیل این امر را مربوط به فعالیت‌های بازرگانی دبیر کل  پیشین طی 2 سال اخیر می‌دانند که منجر به عدم کارآیی و سکوت کانون در بیشتر زمینه ها شده است.
حال پس از کنار رفتن زرگران از سمت دبیر کلی کانون، باید منتظر ماند و دید رشید عزیزپور که عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، عضویت در هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی کره گیاهی و سال ها حضور در گروه مدلل با سمت‌های مختلف را در کارنامه اجرایی دارد می‌تواند با ایجاد انسجام در صنعت غذا، کانون را به دوران طلایی گذشته بازگرداند یا او نیز با پی گرفتن خط مشی زرگران، کانون را به همین روال به جلو خواهد برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید