Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 400 کیلو میگو در لارستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از ذخیره سازی حدود 16 هزار قطعه پست لارو ( PL 13 ) میگوی وانامی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبرداد .

پیش‌بینی تولید 400 کیلو میگو در لارستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، محمد جواد مظفری گفت: پیش بینی می شود پس از اتمام دوره پرورش 90 تا 110 روزه از این استخر ها حدود ۴۰۰ کیلوگرم میگو برداشت شود.

او بیان کرد: این تعداد پست لارو که از کارگاه تکثیر  مکران سالار بندر سیریک استان هرمزگان تامین شده است  در دو استخر خاکی واقع در روستای هرمود عباسی و دشت کریما به مساحت بیش از 500 متر مربع در هفته پایانی مرداد ماه ذخیره شد.

به گفته وی؛ با توجه به مقاومت این گونه پرورشی نسبت به شوری آب و همچنین شرایط اقلیمی این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان، پرورش این گونه میگو انتخاب مناسبی برای  استخرهایی با آب لب شور لارستان است .

مظفری با اشاره به اهمیت نقش آبزیان در امنیت غذایی جامعه و همچنین تولید با کیفیت گونه های پرورشی تصریح کرد : این نوع میگو به دلیل صید مستقیم از استخر، فرآوری سریع و نظارت های بهداشتی که در تمامی مراحل تولید و عمل آوری بر روی آن انجام می شود از کیفیت بالایی برخوردار است .

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: میگو از نظر اقتصادی  نسبت به سایر گروه آبزیان پرورشی دارای ارزش و بهای مناسب تری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید