Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۳۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دامی از اصفهان به خارج از کشور

سال ۹۸ برای صادرات محصولات دامی بسیار موفق بودیم و بیش از ۳۰ میلیون دلار فرآورده‌های خام دامی از استان اصفهان صادر شده است.

صادرات ۳۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دامی از اصفهان به خارج از کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، شهرام موحدی در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان در موضوع تولید مرغ گوشتی بسیار حائز اهمیت است و در طول ماه حدود یک میلیون جوجه‌ریزی در ۱۳۶ واحد مرغداری این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در تولید مرغ گوشتی رتبه دوم کشور و شهرستان اردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی استان را دارد، افزود: بیش از ۳۵ درصد از گوشت مرغ استان اصفهان در شهرستان اردستان تولید می‌شود که این شهرستان را از نظر تولید مرغ گوشتی در کشور دارای اهمیت کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت بیماری‌های دامی در شهرستان اردستان حاد نبوده است، گفت: در استان اصفهان علی‌رغم کمبود اعتباراتی که وجود دارد همکاران ما در تمام استان نسبتاً در کنترل بیماری‌ها موفق عمل کردند و بیش از ۲ سال بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان گزارش نشده است، ولی به معنی ریشه‌کنی این بیماری نیست.

موحدی با اشاره به صادرات فرآورده‌های گوشتی و لبنی استان، تصریح کرد: سال ۹۸ برای صادرات محصولات بسیار موفق بودیم و بیش از ۳۰ میلیون دلار فرآورده‌های خام دامی از استان اصفهان صادر شده است که شاخص‌ترین آن بیش از ۱۳ هزار تن خامه و بیش از ۵ هزار تن پنیر به روسیه بوده است. البته اگر مراودات مالی بهتری بود قطعاً می‌توانستیم نقش مؤثرتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در بخش دامپزشکی از استان‌های ممتاز کشور است که بیشترین واحد پرورش طیور کشور، رتبه اول تولید شیر کشور و...  را به خود اختصاص داده، گفت: مسلماً هرگاه این گستردگی در استان وجود دارد کنترل بیماری‌ها سخت می‌شود، ولی در استان اصفهان کنترل بیماری‌ها بسیار مطلوب است. البته موضوع کمبود اعتبارات تا حدودی خدمات همکاران ما را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم با فعالیت جهادی نیروی‌های اداره کل دامپزشکی استان این کمبودها را برطرف کنیم.

جمع‌آوری سالانه ۴۵۰ تن فرآورده گوشتی فاسد در استان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه خط قرمز این اداره کل جلوگیری از آلایش های گوشتی و مواد فاسد شده است، گفت: همکاران ما سالانه حدود ۴۵۰ تن آلایش دامی و فاسد شده را در اثر نظارت‌های حوزه دامپزشکی از سطح مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی جمع‌آوری می‌کنند. در استان اصفهان سالانه ۶۶ میلیون طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود که ۳ تا ۴ هزار قطعه طیور را جمع‌آوری و نمی‌گذاریم سر سفره مردم برود چراکه اگر این موارد کنترل نشود دولت و مردم هزینه‌های درمانی بیشتری را متحمل خواهند شد.

در این مراسم از خدمات میثم استکی تجلیل و سعید راعی به عنوان سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید