Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان کردستان

پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار تن ذرت دانه ایی و علوفه ایی در کردستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حیدر مرادی گفت: ۱۴ هزار تن از این میزان را ذرت دانه‌ای و ۱۵ هزار تن را ذرت علوفه‌ای تشکیل می دهد.

مرادی با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار هکتار از اراضی استان به کشت ذرت اختصاص یافته عنوان کرد هزار و ۷۰۰ هکتار آن را ذرت دانه‌ای و ۳۰۰ هکتار دیگر راعلوفه ایی تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: شهرستان کامیاران بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارد.

دو مرکز خرید نیز آماده دریافت ذرت از کشاورزان منطقه با قیمت تضمین شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان هم گفت: از ابتدای فصل خرید کلزا ( یکم تیرماه) تاکنون بیش از یک هزار و ۷۷۶ تن از این محصول در استان خریداری شده است.

جمال صالحی افزود: تاکنون بیش از  یک هزار و ۷۷۶ تن کلزا به ارزش ۷۸ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۸۵ ریال در استان خریداری شده است.

صالحی گفت: بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان‌های سقز با ۵۸۷ تن و ۷۶۱ کیلوگرم و دهگلان با ۵۶۷ تن و ۸۷۰ کیلوگرم بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: میزان کلزای خریداری شده در شهرستان قروه هم ۳۸۳ تن و ۳۰۵ کیلوگرم در کامیاران ۱۳۹ تن و ۴۴۰ کیلوگرم، مریوان ۹۲ تن و ۴۶ کیلوگرم و در شهرستان بیجار هم ۱۴ تن و ۷۴۰ کیلوگرم است.

صالحی با بیان اینکه تا ۱۲ تیرماه با کلزاکاران استان تسویه حساب شده است، اعلام کرد: ۷۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۹۵ ریال تاکنون به حساب کلزاکاران استان واریز شده است.

وی یادآور شد: میزان خرید کلزا در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود چهار هزار و ۷۰۶ تن کاهش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از حمل یک هزار و ۷۴۲ تن و ۵۸۶ کیلوگرم کلزای خریداری شده در استان به کارخانه روغن کشی همدان خبرداد و گفت: ۲۲۷ کلزاکار استان در قالب ۳۸۹ محموله محصول خود را تحویل مراکز خرید دادند.

صالحی افزود: هفت مرکز خرید کلزا برای خرید تضمینی کلزا دراستان تا پایان مرداد ماه سال جاری فعال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید