Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سقز

۳۷ طرح کشاورزی هفته دولت در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

رییس اداره جهاد کشاورزی از بهره برداری طرح‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: ۳۷ طرح کشاورزی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

۳۷ طرح کشاورزی هفته دولت در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدنافع علایی‌نیا، اظهار داشت: علاوه بر یارانه های پرداختی برای تسهیلات بانکی مورد استفاده این طرح‌ها، حدود ۱۶ میلیارد ریال از هزینه‌های صرف شده نیز از محل اعتبارات بلاعوض دولتی بوده است.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ۳۳ مورد آبیاری نوین اراضی کشاورزی اعم از بارانی، قطره‌ای و کم فشار با مساحت ۱۸۱ هکتار، یک واحد پرورش اسب کُردی به ظرفیت ۱۰ راس، تکمیل و تجهیز یک باب گلخانه با سطح کشت سه هزار متر مربع و ۲ مورد داربستی کردن باغات انگور است.

علایی‌نیا با بیان اینکه بخش کشاورزی از قطب‌های اقتصادی شهرستان سقز است، یادآور شد: برای حمایت از کشاورزان، تسهیلات و وام های خوبی تخصیص داده شد که امید است در آینده توسعه کشاورزی در این شهرستان بیشتر رونق بگیرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

دوم تا هشتم شهریور هر سال هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید