Iranian Agriculture News Agency

آذربایجان شرقی رتبه اول بسته بندی عسل در کشور

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه بسته بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.

آذربایجان شرقی رتبه اول بسته بندی عسل در کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ایاز برنو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای رتبه اول بسته بندی عسل در کشور است، گفت: آذربایجان شرقی دارای دو واحد بزرگ بسته بندی عسـل بوده و یکی از آنها بزرگترین بسته بندی عسل کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر برندهای مطرح عسل کشور در استان ما فرآوری و بسته بندی می شوند افزود: مجموعاً تا امروز تعداد 36 واحد دارای پروانه بهره برداری به فرآوری و بسته بندی عسل تولیدی استان آذربایجان شرقی و استانهای همجوار، در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صنعت فرآوری و بسته بندی عسل ، نقش مهمی در یکی از بخش های کلیدی و تاثیرگذار درجهت نفوذ بیـشتر در بازارهای کشورهای همسایه، اورآرسیا و جهانی داشته است افزود: قدرت کسب قسمت بیشتری از ارزش افـزوده حاصـل از تولید و صـدور محـصول زنبورستانهای عسل استان، کشور و همچنین تقویت و پایداری زنجیره تولید بخش کشاورزی را است.

وی  با بیان این‌که عسل محصول فرعی زنبور است، می‌گوید: در آذربایجان شرقی مراکز تحقیقاتی و تولیدی بسیاری در این صنف فعالیت می‌کنند و اشخاص بسیاری همچون مرحوم استاد پوراصغر در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

برنو افزود: بسته بندی‌های عسل در شرق، غرب و حتی شمال غرب کشور اغلب در آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد و این استان در زمینه بسته بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.

وی ادامه داد: ۳۶ واحد فرآوری با ظرفیت بسته بندی ۱۸ هزار تن در استان فعالیت می‌کنند که استان را چشم امید شمالغرب کرده است.

وی متذکر می‌شود: حتما در اغلب برندهای مطرح عسل در کشور نامی از آذربایجان شرقی دیده می‌شود و موفقیت‌های خوبی توسط زحمت کشان سرمایه گذار استان در این زمینه انجام گرفته و در حال گسترش است.

برنو ادامه داد: دستگاه‌های فرآوری عسل استان بسیار مدرن و همپای سطح تکنولوژی اروپا هستند و روز به روز نیز به سمت بهبود و توسعه این امکانات پیش می‌رویم‌.

وی گفت: زحمت اصلی در زمینه بسته بندی عسل و حتی سایر محصولات استان بر دوش سرمایه گذاران فهیم استان قرار دارد که امیدواریم سایه این عزیزان همواره بر سرمان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید