Iranian Agriculture News Agency

بمناسبت هفته دولت؛

۱۵۲ پروژه در بخش کشاورزی هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از بهره برداری از تعداد 152 پروژه در بخش کشاورزی این استان در هفته دولت سال جاری خبر داد.

۱۵۲ پروژه در بخش کشاورزی هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت تعداد 152 پروژه کشاورزی در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 677 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی همواره نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت در شهرها و روستاها داشته و از مهاجرت روستاییان به دلیل نبود اشتغال جلو گیری می کند، افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 620 نفر در استان هرمزگان اشتغالزایی ایجاد می شود.

بالاترین مقام اجرایی وزارت جهادکشاوزی در استان هرمزگان ابراز داشت: 21 واحد صنایع تبدیلی ، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، 75 پروژه اجرای سامانه های نوین آبیاری، کلنگ زنی خط انتقال و اجرای شبکه فرعی روستای سغ، 18 پروژه احداث جاده بین مزارع، 15 پروژه احداث کانال و خطوط انتقال آبیاری، 17 پروژه احیا و مرمت قنوات، 3واحد تولیدی پرورش بز داشتی و پروار بندی بره و2 واحد پرورش شتر پروژه های قابل افتتاح در بخش کشاورزی استان هرمزگان بوده که در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسند.

باقرزاده همائی ادامه داد: 21 واحد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت 150هزار تن و اشتغالزایی 470 نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تعداد 75 پروژه اجرای سامانه های نوین آبیاری با 1500 هکتار عملیات اجرایی و اشتغالزایی 130 نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد ، افزود: کلنگ زنی خط انتقال و اجرای شبکه فرعی روستای سغ با عملیات اجرایی 270 هکتار نیز در هفته دولت انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: تعداد 18 پروژه احداث جاده بین مزارع با حجم عملیات 50 کیلومتر ، 15 پروژه احداث کانال و خطوط انتقال آبیاری با حجم عملیات 30 کیلومتر و تعداد 17 پروژه احیاء و مرمت قنات نیز از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.

باقرزاده همچنین در خصوص بهره برداری از طرح های پرورش دام در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: 3 واحد تولیدی پرورش بز داشتی و پروار بندی بره با 1700 راس و 2 واحد پرورش شتر با 150 نفر در استان به بهره برداری می رسد .

وی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح های پرورش دام در هفته دولت سالجاری برای 20 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید