Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

625 هزار تن محصولات باغی در استان قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد امسال 625 هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شود.

625 هزار تن محصولات باغی در استان قزوین تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه گفت: این میزان محصولات باغی در 76 هزار و200 هکتار از باغات استان تولید می شود .

وی اظهار کرد:  در سال گذشته 595 هزار تن انواع محصولات باغی در 75 هزار و 600 هکتار از باغات استان تولید شد .

خمسه تصریح کرد: استان قزوین رتبه  نهم درکشور در تولید محصولات باغی  بعد از استانهای ؛ خراسان رضوی – فارس – آذربایجان شرقی و غربی – مازندران – تهران – همدان و جنوب کرمان را دارد .

وی اضافه کرد: قزوین رتبه دوم را در تولید انگور در کشور دارد و پیش بینی می شود 400 هزار تن انگور از تاکستانهای سطح استان برداشت شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه  به رتبه برخی محصولات باغی تولید شده در استان اشاره کرد و گفت :  این استان در محصول زغال اخته  رتبه اول   با پیش بینی تولید 3300 تن ، در تولید  زیتون  رتبه دوم  با  پیش بینی تولید 21 هزار تن ، در تولید فندق  رتبه دوم با پیش بینی تولید  3400 تن  و د رتولید گیلاس  رتبه 4 و 5   با پیش بینی تولید حدود 40 هزار تن طی سال جاری را دارد .

خمسه افزود : قزوین همچنین در تولید قارچ خوراکی  رتبه چهارم را دارد که  پیش بینی می شود امسال حدود  12 هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید شود .

به گفته ی وی همچنین  این استان رتبه ششم را در تولید نهال مجوز دار دارد و  پیش بینی می شود امسال  4 میلیون اصله نهال در نهالستانهای استان تولید  شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید