Iranian Agriculture News Agency

طرح "پرورش ماهی در قفس" با ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بوشهر اجرا شد

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه "امسال اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس توسعه یافته است" گفت: در این راستا پرورش ماهی «سی‌باس» با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیارد ریال در آبهای خلیج فارس بوشهر اجرا شده است.

طرح "پرورش ماهی در قفس" با ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، پرورش ماهی در قفس یکی از برنامه‌ها و ظرفیت‌های مهم در استان ساحلی بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی طراحی و اجرایی شده است.

در این راستا پرورش ماهی «سی‌باس» در دستور کار سرمایه‌گذاران قرار گرفته که با حمایت‌های مسئولان شیلات استان بوشهر عملیاتی شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سال‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مورد توجه ویژه قرار گرفت به‌گونه‌ای که زمینه جذب سرمایه‌گذاران در این عرصه فراهم شده است.

حامد رضایی از اجرای پرورش ماهی در قفس  در آبهای خلیج فارس در سواحل مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا تاکنون 53 فقره جواز تاسیس برای اجرای طرح پرورش ماهی در خلیج فارس صادر شده که امسال در سال جهش تولید بخشی از آنها با حمایت مسئولان عملیاتی شده است.

وی، ظرفیت تولید ماهی با اجرای 53 طرح  یاد شده را 64 هزار تن دانست و افزود: امسال بخشی از این پروژه‌ها به مرحله اجرا درآمده که تا پایان امسال وارد فاز تولید می‌شود.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر  با اشاره به نصب قفس‌های پرورش ماهی«سی‌باس» در خلیج فارس استان بوشهر خاطر نشان کرد: 4 طرح با 16 قفس عملیات نصب آن در آبهای استان بوشهر آغاز شده که ظرفیت هر طرح، تولید 500 تن ماهی است.

رضایی، آبهای بندر بوشهر، امام حسن(ع)، بندر دیر و تنگستان را عمده اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا مجوز  طرح پرورش ماهی در قفس برای صیادان بومی منطقه رستمی تنگستان هم صادر شده است.

وی، با اشاره به اینکه ظرفیت هر قفس تولید 30 تن ماهی سی‌باس دانست و تصریح کرد: تولید ماهی با تکمیل این طرح‌ها در سال آینده به 3 هزار تن  می‌‌رسد که ضمن تامین نیاز بازارهای داخلی بخشی هم به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر سرمایه گذاری اجرای این طرح‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: طرح‌های یاد شده با سرمایه‌گذاری 580 میلیارد ریال در آبهای خلیج فارس بوشهر اجراء شده است.

رضایی، هزینه جاری هر طرح پرورش ماهی در قفس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:  تولید هر کیلوگرم ماهی سی‌باس و هزینه جاری آن افزون بر 25 هزار تومان است که به مجموعه سرمایه‌گذاری افزوده می‌شود.

وی، به تولید بچه ماهی برای پرورش و مورد مطالبه سرمایه گذاران پرداخت و تصریح کرد: برای تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس طرح‌هایی با همکاری دستگاه‌های بخش خصوصی و پژوهشگران مراکز آموزش عالی عملیاتی شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر ماهی پرورشی سی باس را از زمره پرطرفدارترین و گران‌ترین ماهیان در کشور‌های مختلف دانست و تاکید کرد:  ماهی سی باس آسیایی ازجمله ماهیان مهم پرورشی در کشور‌های جنوب شرق آسیا بوده که دارای تقاضا در بازار‌های داخلی و خارجی است.

رضایی از افزایش تولید ماهی در قفس خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ ششم توسعه تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر سالانه به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید