Iranian Agriculture News Agency

تهیه طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی در 127 هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

معاون اداره فنی مرتع اداره‌کل منابع‌‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای اجرای سیاست‌های سازمان و طرح 9 در 99، 127 هزار هکتار از مراتع استان به تهیه طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی اختصاص می‌یابد.

تهیه طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی در 127 هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا درچهارمحال و بختیاری، منصور نجفی با بیان اینکه امسال در راستای اجرای سیاست‌های سازمان و طرح 9  در 99، 127 هزار هکتار از مراتع استان به تهیه طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی اختصاص می‌یابد، گفت: در سال جاری حدود 276 هزار هکتار از طرح‌های مرتع‌داری مصوب سال‌های گذشته نیز به بهره‌برداران احاله مدیریت خواهد شد.

معاون اداره فنی مرتع اداره‌کل منابع‌‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود 536 هزار و 200 هکتار طرح مرتع‌داری در استان تهیه شده است، افزود: از این میزان 350 هزار هکتار طرح مصوب شده و 276 هزار هکتار احاله مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی اجرای طرح‌های مرتع‌داری مدیریت مراتع، حفظ و احیا و توسعه بهره‌برداری اصولی از مراتع است.

نجفی توضیح داد: طرح‌های مرتع‌داری با رویکرد اقتصادی و استفاده از سایر استعدادهای مرتع مانند کاشت گیاهان دارویی، بهره برداری از محصولات فرعی مرتع از قبیل گزانگبین و کتیرا، زنبورداری، شیلات و ... در مراتع استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در سال جاری علاوه بر اجرای پروژهای بیولوژیک و بیومکانیک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشت گیاهان دارویی در سطح دو هزار و 500 هکتار  از مراتع با مشارکت بهره‌برداران در طرح‌های مرتع‌داری فعال و راکد اجرا خواهد شد، گفت: اجرای این عملیات در راستای توسعه گیاهان دارویی و کمک به بهبود معیشت بهره‌برداران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید