Iranian Agriculture News Agency

روند تعیین تکلیف اراضی ملی حریم شهرهای کردستان آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: روند انجام تعیین تکلیف بهره‌وری اراضی ملی حریم شهرهای این استان آغاز شد.

روند تعیین تکلیف اراضی ملی حریم شهرهای کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، در جلسه هماهنگی اجرای ماده ۸ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: مقرر شده هیات‌های شهرستانی اجرایی این قانون با مدیریت فرمانداران تشکیل و آنان نسبت به شناسایی اراضی و متقاضیان واجد شرایط اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این هیات‌ها موظف هستند با دستگاه‌های صاحب اراضی ملی از جمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای شناسایی اراضی مستعد بهره‌وری در زمینه‌های مختلف کشاورزی اقدام و همراه با پرونده متقاضیان واجد شرایط به کارگروه استانی معرفی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: کارگروه استانی نیز طبق ماده ۸ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی پس از بررسی درخواست، صدور مجوزهای لازم برای بهره‌وری افزاد واجد شرایط را به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد کرد.

در ماده ۸ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی آمده است: به منظور حفاظت از منابع ملی شده و اراضی دولتی واقع در حریم شهرها، شهرهای جدید (از مبدا شروع حریم) و جلوگیری از تجاوز به این عرصه‌هها و توسعه فضای سبز اعم از زراعت چوب، جنگلکاری، آبخیزداری، پارک‌های جنگلی، درخت کاری مثمر، غیرمثمر و بهره برداری‌های همگن دیگر نظیر فعالیت‌های طبیعت گردی، توسعه کشت گیاهان دارویی و صنعتی، و پروژه‌های شیلاتی، دولت موظف است با حفظ مالکیت دولت حق بهره‌برداری یا حق انتفاع از عرصه‌های مستعد مذکور را در قالب طرح‌های مصوب در خاتیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید