Iranian Agriculture News Agency

فرمانده انتظامی استان

کشف زمین‌خواری میلیاردی در ایلام

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف 11 هزار متر مربع از اراضی و محوطه‌های تاریخی بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام به ارزش 11 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

کشف زمین‌خواری میلیاردی در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در پی اخبار و اطلاعات کسب شده مبنی بر اینکه اشخاصی با اقدامات سودجویانه قصد تصرف اراضی ملی و محوطه‌های تاریخی سیوان از توابع شهرستان ایلام را دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت. 

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات لازم، مشخص شد این افراد نسبت به تصرف غیر قانونی 11 هزار متر از اراضی ملی اقدام کرده‌اند. 

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی، متصرفان با هویت‌های معلوم شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی و حضور کارشناسان میراث فرهنگی این اراضی ملی، رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده توسط کارشناسان 11 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص 2 متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

سردار یاری با اشاره به این که حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تعرض با اراضی ملی موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید