Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

قزوین در صنایع غذایی کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین در صنایع غذایی کشاورزی دارای ظرفیت های خوبی است که همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

قزوین در صنایع غذایی کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در دیدار سرمایه‌گذار حوزه صنایع غذایی کشاورزی گفت: درحال حاضر ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی استان قزوین زیر سطح کشت گندم و جو قرار گرفته  است .

وی اضافه کرد: از این مقدار سطح زیر کشت، ۳۵هزار هکتار به زیر سطح کشت جو آبی وجو دیم رفته است  که ارزش این ماده در صنعت غذایی رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

خمسه با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنعت غذایی کشاورزی به افزایش امنیت در سلامت منجر خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا متقاضیان بسیاری برای فعالیت در حوزه صنایع غذایی اعلام امادگی کرده‌اند که برای تسهیل امورات آن‌ها لازم است مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در تولید گندم و جو جایگاه ویژه ای دارد  و بذر مورد نیاز کشاورزان را بدون هرگونه وارداتی تامین کند.

درادامه این جلسه مدیرعامل یکی از  شرکت‌های صنایع غذایی کشاورزی ضمن ابراز تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه بیسکوییت و نان جو در استان قزوین گفت: خوشبختانه برخی از نواحی استان قزوین به لحاظ داشتن هوای سردتر نسبت به سایر نقاط از شرایط خوبی در کشت جو برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر صنعت تولید نان و بیسکوییت جو در استان قزوین احداث شود، به طور حتم شاهد تولید انبوه این محصول و ارسال آن به تمام نقاط کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید