Iranian Agriculture News Agency

در نامه ای به رئیس جمهوری درخواست شد:

درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس جمهوری برای تشکیل شورای عالی خاک

وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به رئیس جمهوری، خواستار تشکیل شورای عالی خاک به ریاست روحانی رئیس جمهوری شد.

درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس جمهوری برای تشکیل شورای عالی خاک
 
 
 

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس جمهوری، خواستار تشکیل شورای عالی خاک به ریاست روحانی رئیس جمهوری شد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه خاک به عنوان ثروت ملی و بستر اصلی کشاورزی و محیط زیست و انجام فعالیت های اقتصادی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، اظهار کرد: چنانکه در رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان «قضیه ای مهم تر از آب» از آن یاد شده و حضرتعالی نیز آن را به عنوان «اولین سرمایه بسیار بزرگ» ذکر نموده اید. این نعمت خدادادی در مقیاس عمر بشری تجدیدناپذیر محسوب شده و آسیب های شدید ناشی از تخریب و آلودگی خاک از جمله فرسایش، تغییر کاربری، شوری، کاهش مواد آلی، کاهش بنیه حاصلخیزی خاک و ... این منبع پایه را دچار چالش جدی نموده است.

در ادامه این نامه آمده است: خوشبختانه با تصویب قانون حفاظت از خاک و ابلاغ آن توسط جنابعالی و سایر قوانین و مقررات ذی ربط، به خاک توجه ویژه مبذول و وظایف و تکالیفی برای دستگاه های اجرایی مختلف در مورد خاک تعیین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که موضوع خاک و بهره برداری از آن، موضوعی چندوجهی است، از رئیس جمهوری تقاضا کرده است: «به منظور هماهنگی بیشتر برای تعیین و اجرایی نمودن راهبردهای بهره‌برداری پایدار از خاک، شواری‌ عالی خاک به ریاست حضرتعالی و عضویت برخی از اعضای محترم هیات دولت، نمایندگان و صاحبنظران مرتبط در امر خاک و دبیری این وزارتخانه تشکیل شود تا سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت در این امر بر عهده داشته باشد.»

به گزارش ایانا، کاظم خاوازی که دانش آموخته دکترای خاکشناسی از دانشگاه تربیت مدرس است، سوابق ریاست موسسه تحقیقات خاک و آب کشور؛ عضویت هیات تحریریه مجله پژوهش‌های خاک و همچنین عنوان "خاکشناس ممتاز" از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور در سال 1392 خورشیدی نیز است. 

* رسالت حیات در شورای عالی خاک ( لینک اینجا)
* هدف پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی به رئیس جمهوری برایتشکیل شورای عالی خاک ( لینک اینجا)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید