Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان:

لزوم بهبود روند فروش داخلی محصولات و حضور موثر در بازارهای خارجی

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: بهبود روند فروش داخلی محصولات و نیز حضور فعال و موثر در بازارهای خارجی منطقه ای و جهانی استراتژی کلی در بخش مدیریت توسعه بازرگانی است.

لزوم بهبود روند فروش داخلی محصولات و حضور موثر در بازارهای خارجی

به گزارش خبرنگار  ایانا از استان هرمزگان، کورش صادقی پور اظهار کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، استراتژی کلی در بخش مدیریت توسعه بازرگانی بهبود روند فروش داخلی محصولات و نیز حضور فعال و موثر در بازارهای خارجی منطقه ای و جهانی است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات، تنظیم بازار داخلی و مبارزه با قاچاق محصولات و نهاده ها در دستور کار مدیریت توسعه بازرگانی قرار گرفته است.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات اظهار کرد: پیگیری تامین سرمایه در گردش (استانی یا ملی) ویژه بازرگانان و خریداران محصولات صادرات محور استان، تقویت فرهنگ کشت با هدف صادرات، پیگیری پرداخت یارانه و مشوق های ویژه صادرات برای محصولات استان، تسهیل برای ایجاد تشکل فراگیر اقتصادی غیر دولتی جهت حضور توانمند در بازارهای جهانی از اهم برنامه های بهبود و توسعه صادرات هستند.

صادقی پور همچنین ادامه داد: راه اندازی باراندازهای محصولات کشاورزی در قطب‌های تولید، تقویت حضور صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان در بازار کشورهای همجوار با تکیه بر قرابت‌های فامیلی، ذائقه و فرهنگ مشترک مردم، شناسایی بازارهای مناسب در سایر کشورها و ایجاد آشنایی صادرکنندگان بخش با رفتارهای مصرفی برای تجهیز بیشتر توان صادراتی و تقویت زیرساختها و ابزارهای مانور کنترل بازار نظیر سردخانه‌ها، انبارها و صنایع بسته‌بندی از دیگر برنامه های بهبود و توسعه صادرات هستند.

وی در ادامه به برنامه‌های تنظیم بازار داخلی اشاره کرده و افزود: توسعه بازارهای فروش داخلی ( از تولید به مصرف) و ایجاد ارتباط بین بخش های مصرف‌کننده تولیدات با تولیدکنندگان، شفاف‌سازی و روان‌سازی قیمت محصولات به روش تعیین قیمت براساس هزینه تولید، راه‌اندازی باراندازها در قطب‌های تولید با هدف تثبیت قیمت‌های پایه تولید، تامین حداقل سود کشاورز و ساماندهی واسطه ها و رصد و پیگیری نهاده‌های وارداتی از اهم برنامه‌های تنظیم بازار داخلی هستند.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان در پایان، پایش بازار و بررسی سازو کارهای ممانعت از ورود غیرقانونی محصولات کشاورزی خارجی، فرهنگ سازی و هشدار مستمر به تولیدکنندگان با هدف افزایش حساسیت عمومی کشاورزان و کمک به مبارزه خودجوش با محصولات و نهاده‌های قاچاق، افزایش کیفیت محصولات تولیدی برای ایجاد توان رقابتی در هنگام مصرف و افزایش توان تولید و رقابت‌پذیری محصولات تولیدی استان (با تقویت راه‌های افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه‌های تولید و ...) را از برنامه‌های مبارزه با قاچاق محصولات و نهاده ها اعلام داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید