Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ایانا خبر داد:

تولید 12 میلیون تن علوفه در مراتع کشور/ صدور پروانه چرای دام برای 951 هزار بهره بردار

تهیه ۸۰ هزار قلم وسایل اطفای حریق همچون لباس، کفش، دستکش و آتشکوب

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:با توجه به بارندگی‌های 2 سال اخیر میزان تولید علوفه در عرصه های مرتعی به 12 میلیون تن رسیده است.

تولید 12 میلیون تن علوفه در مراتع کشور/ صدور پروانه چرای دام برای 951 هزار بهره بردار
 
مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:با توجه به بارندگی‌های 2 سال اخیر میزان تولید علوفه در عرصه‌های مرتعی به 12 میلیون تن رسیده است.
ترحم بهزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به دلیل خشکسالی‌های متوالی در سال‌های گذشته، تولید علوفه از 10 میلیون و 700 هزارتن در دراز مدت به کمی بیش از 8 میلیون تن تا قبل از سال 97 رسیده بود.
وی افزود: با توجه به افزایش حدود 3.10 میلیون تنی تولید علوفه در سطح مراتع کشور و احتمال آتش سوزی در این اراضی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده ایم به طوری که در مناطق حساس و بحرانی  که قرق بودند، اجازه چرای دام سبک و به بهره برداران برای تامین علوفه زمستانی خود در مناطق ضروری  اجازه برداشت علوفه داده شد.
بهزاد بیان داشت: برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مناطق مرتعی که علوفه زیادی دارند، آتشبر نصب شده که این اقدام کمک زیاد کرده است.
وی ادامه داد: به علت آتش سوزی‌های اخیر در زیرآشکوب جنگل‌های شمال و جنگل‌های خارج از شمال از طریق هماهنگی با دفتر آموزش و ترویج و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برنامه‌ریزی و اقدام‌های خوبی برای مهار و جلوگیری از خسارات به منابع طبیعی انجام گرفته است.
مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تهیه 80 هزار قلم انواع وسایل مورد نیاز برای اطفای حریق همچون لباس، کفش، دستکش و آتشکوب و ارسال آن به استان‌ها، ساماندهی و آموزش نیروهای مردمی به ویژه همیاران طبیعت در راستای طفای حریق در مراتع و جنگل‌های کشور را از جمله این اقدام‌ها عنوان کرد.
 

N83301863-73005980

وی یادآور شد: سال گذشته بر اثر آتش‌سوزی 55 درصد اراضی مرتعی و 40 درصد اراضی جنگلی دچار آتش سوزی شد.
بهزاد گفت: درباره سطح آتش‌سوزی و میزان خسارات به عرصه‌های مرتعی در سال جاری هنوز اطلاعات و آمار جمع‌بندی نهایی نشده است.
وی با بیان این که سطح اراضی مرتعی کشور 84.8 میلیون هکتار است، اذعان داشت: 77 میلیون هکتار از این سطح ممیزی شده و برای 308 هزار و 500 فقره آن پروانه چرای دام به 951 هزار بهره بردار داده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید