Iranian Agriculture News Agency

خرید 218 هزار تن گندم از گندم‌کاران استان آذربایجان شرقی تا پایان امروز

۶۰ درصد پول کشاورزان تسویه شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از خرید تضمینی 211 هزار تن وخرید توافقی 7 هزار تن گندم از گندمکاران استان آذربایجان شرقی تا ظهر 25 مردادماه خبر داد.

خرید 218 هزار تن گندم از گندم‌کاران استان آذربایجان شرقی تا پایان امروز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: حدود 218 هزار تن گندم تا ۲۵ مرداد ماه بصورت تضمینی و توافقی خریداری شده که در مقایسه با ۲۵ مرداد ماه سال گذشته، رشد 9 درصدی داشته است که به مرور زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز خرید در 2۱ شهرستان استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند گفت: هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی ۵ سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و ۸ مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 318 میلیارد تومان به گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است افزود: تاکنون 60 درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.

فتحی با بیان اینکه خرید و فروش گندم خارج از شبکه‌های رسمی و تعیین شده قاچاق محسوب و با متخلفان طبق ضوابط قضایی برخورد می‌شود افزود: کشاورزان ضرورت دارد تا از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: تمامی مراکز خرید در استان آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند و لذا کشاورزان در صورت داشتن هرگونه شکایت و مشکل می‌بایست موارد را به نماینده جهاد کشاورزی و شرکت غله مستقر در مراکز خرید تضمینی گندم و یا به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید به‌منظور رسیدگی و پیگیری لازم گزارش کنند.

گفتنی است آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۷ درصد آن دیم و مابقی آبی است و سالانه حدود ۷۲ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیرکشت گندم می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید