Iranian Agriculture News Agency

131 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخلات قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی حدود 131 هزار هکتار تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخلات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار کرد: بر اساس ماده 54 قانون رفع موانع تولید و ماده 9 قانون کاداستر دستگاه‌های مختلف مکلف شدند تا اسناد توصیفی را که متعلق به خود یا تحت اداره خود بوده شامل مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات را در اختیار امور اراضی قرار دهد.

وی افزود: بعد از تثبیت پلاک در ماده 54 قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیری ارتقاء نظام مالی کشور، اصلاح و صدور اسناد مالکیت اراضی کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: از 198 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حدود 131 هزار هکتار تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخلات بوده که تقریباً 62 هزار هکتار آن در سامانه شمیم تائید شده و از سوی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان جانمایی شده است.

میرعماد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سنددار شدن اراضی کشاورزی و کاداستر رفع تداخل شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل حدنگاری، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان و همچنین مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد روال سنددار کردن به‌صورت پایلوت در 5 روستا اعلام نظر شده و چارت تشکیلاتی روال گرفتن اسناد ارائه و قرار شد این پنج روستا با توجه به اخذ شناسنامه قطعه کاداستر اراضی برای صدور سندهای کاداستر به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان معرفی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح گامی مهم در راستای سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان سمنان برداشته شود و اراضی استان دارای اسناد رسمی ثبتی شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید