Iranian Agriculture News Agency

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور به ایانا خبر داد:

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در سال جهش تولید

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور از اختصاص بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در مجتمع و شهرک‌های گلخانه‌ای خبر داد.

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در سال جهش تولید

داریوش سالم‌پور معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)  با اشاره به اهداف مشخص شده در برنامه اقتصاد مقاومتی برای توسعه گلخانه‌ در کشور، گفت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که در سال جهش تولید 4 هزار و 600 هکتار گلخانه و سایبان‌های کشاورزی توسعه و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در همین رابطه بیش از  ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری برای تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

سالم‌پور با تاکید بر اینکه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری (تسهیلات) برای توسعه گلخانه‌ها در مجتمع و شهرک‌های گلخانه‌ای اختصاص یافته است، تصریح کرد: سهم بخش گلخانه و مجتمع‌های گلخانه‌ای از مجموع منابع اعتباری (رسته های اولویت‌ دار وزارت جهاد کشاورزی) در سال جاری حدود ۲۲ درصد است.

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور، ادامه داد: با توجه به تجربه سنوات گذشته برنامه توسعه گلخانه‌ها در کشور، مشارکت سرمایه گذاران، کارآفرینان و کشاورزان در امر توسعه گلخانه‌ها در سطح بالایی قرار داشته است.

سالم‌پور پیش‌بینی کرد علاوه بر توسعه گلخانه ها در سال جاری با استفاده از تسهیلات بانکی، توسعه بخش زیادی از گلخانه ها توسط سرمایه‌های شخصی افراد به صورت خود اجرایی احداث شود.

 سالم‌پور با تاکید بر اینکه سود تسهیلات بانکی پرداختی به توسعه گلخانه‌ها در سال جاری از طریق منابع اعتباری صندوق توسعه ملی با منابع داخلی بانک‌های عامل است، یادآور شد: پرداخت تسهیلات در مناطق کم برخوردار 12.5 درصد و در مناطق برخوردار 14.5 درصد خواهد بود.

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور در پایان با اشاره به افزایش تولید با توسعه 4 هزار و 600 هزار هکتار گلخانه و سایبان در سال جاری، تصریح کرد: این میزان توسعه سبب افزایش و تثبیت بیش از 680 هزار تنی انواع محصولات سبزی و صیفی، 700 میلیون شاخه و گلدان، ۳۶ هزار تنی انواع گل و گیاهان زینتی و افزایش تولید انواع میوه‌های درختی خواهد شد؛ همچنین سبب اشتغال مستقیم و پایدار ۴۶ هزار نفر را فراهم می‌سازد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید