Iranian Agriculture News Agency

خاوازی

توسعه نهال‌کاری موجب غنای جنگل‌های ایلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی عصر پنجشنبه در سفری کوتاه به استان ایلام از نهالستان شهرستان ایوان بازدید کرد.

توسعه نهال‌کاری موجب غنای جنگل‌های ایلام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، کاظم خاوازی در این دیدار اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در تولید نهال را بسیار ‌مثبت ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: تولید گونه‌های مختلف نهال و توسعه نهالکاری موجب غنای جنگل‌های استان می شود.

در این بازدید وزیرجهاد کشاورزی و هیات همراه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و جمعی ازمسئولان و مدیران استانی از نهالستان منابع طبیعی در شهرستان ایوان بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی های استان در تولید نهال منطقه زاگرس قرار گرفتند.

ایلام اولین استان کشور در تولید نهال

مدیرکل منابع طبیعی ایلام نیز در این بازدید گفت: این اداره کل نسبت به تولید انواع نهال مرغوب، گونه های بومی استاندارد و متناسب با موقعیت جغرافیایی برای توسعه جنگل کاری در استان، احداث پارک های جنگلی و توسعه فضای سبز و احیای جنگل‌های استان اقدام کرده است.

رضا احمدی افزود: ایلام اولین استان در کشور در زمینه تولید نهال است و علاوه بر تامین نهال استان، نهال مورد نیاز چندین استان دیگر را نیز تامین می کند بطوریکه سالانه ۷۰گونه نهال با ظرفیت پنج میلیون اصله به شش استان کشور از ایلام صادر می شود

وی اظهار داشت: سالانه میلیونها اصله نهال از گونه های سردسیری و گرمسیری در نهالستانهای استان تولید می شود و متناسب با شرایط سازگار با آب و هوای هر استانی نهال مورد نیاز آن استان صادر می شود.

وی به توسعه جنگل های استان در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش شده است تا با احیا و توسعه جنگل کاری بتوانیم از طبیعت بکر ایلام و منطقه زاگرس حفاظت کنیم.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون هکتاری ایلام ۶۴۰ هزار هکتار جنگل انبوه، نیمه انبوه و تنک با بیشترین گونه بلوط و بنه وجود دارد که استان ایلام را به عروس زاگرس شهره کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید