Iranian Agriculture News Agency

امکان افزایش مبتلایان به کرونا در 2 هفته آینده

 

دنیای اقتصاد: براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا درکشور از ۳۳۳ هزار نفر عبورکرده است. سیماسادات لاری روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که طی ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته 2 هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند.
 
او همچنین از جان باختن ۱۸۸ بیمار کووید-۱۹ دیگر درکشور خبرداد و گفت که مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است. لاری گفت: ۳۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

۱۵ استان در وضعیت قرمز

وی در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. به گزارش «ایسنا» لاری همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش میزان ابتلا و بستری در اصفهان

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح وضعیت استان اصفهان گفت: اصفهان از جمله استان‌هایی بود که در ابتدای شیوع بیماری در کشور خیز بسیار شدیدی را در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد. از فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری به تدریج رو به کاهش رفته و در هفته اول خردادماه به کمترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. اما متاسفانه به‌رغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از نیمه خرداد ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان مجددا روند صعودی گرفت؛ به‌طوری که شاهد رشد ۲۵ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان طی شش هفته گذشته هستیم. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۱ شهرستان در استان اصفهان در وضعیت قرمز و ۵شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند و در شهرستان‌های پرجمعیت و پرتردد این استان مانند شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، شهرضا، مبارکه، شاهین شهر و... وضعیت بیماری حساس‌تر و شکننده‌تر است.

احتمال ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوآنزا

همزمان پیام طبرسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران از امکان افزایش مبتلایان به کرونا در دوهفته آینده خبر داد و گفت: معمولا بسیاری از مسافرت‌ها در شهریور ماه صورت می‌گیرند و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، مراسم عروسی و ازدواج‌ها هم تا قبل از شروع این ماه به‌طور فشرده برگزار می‌شود. برگزاری کنکور سراسری را هم پیش رو داریم، اگرچه خبرها حاکی از تعویق یکماهه این آزمون است اما کنترل تمامی این عوامل با در نظر گرفتن شرایط فعلی بسیار سخت است. به گزارش خبرگزاری فارس، وی با اشاره به همه‌گیری آنفلوآنزا هر ۱۰ سال یک بار و با توجه به همه‌گیری آخر این بیماری در سال ۲۰۰۹ گفت: پیش بینی می‌شود امسال دچار این همه‌گیری شویم.

وی افزود: همیشه مشکل درگیری با آنفلوآنزا را داریم و هرساله تعداد تلفات پس از مراسم اربعین در پاییز داشته‌ایم. در چین مواردی ثبت شده‌اند که مبتلا به دو ویروس بوده‌اند. از طرفی ممکن است با ویروس آنفلوآنزای جدیدی روبه‌رو شویم و اینها تمام خطراتی است که باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشیم. ازسوی دیگر مینو محرزعضو ستادمقابله با کرونا در گفت‌وگوبا خبرآنلاین گفت: ممکن است یک نفر به‌طور همزمان هم به کرونا و هم به آنفلوآنزا آلوده شود؛ چرا که هردو ویروس جداگانه هستند که در این صورت شرایط وخیم می‌شود.

ارزیابی بالینی واکسن کرونا

درهمین حال به گزارش «ایرنا» روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: برای اینکه از دنیا عقب نیفتیم با شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسه رازی و پاستور در زمینه تولید واکسن کرونا تلاش کردیم و در سه تا چهار مورد همکاری مشترک، واکسن‌ها تقریبا مدل انسانی را پاس کرده و به‌زودی وارد ارزیابی بالینی می‌شویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید