Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین؛

100 کیلومتر لوله انتقال آب در منطقه الموت قزوین اجرا شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : طی سال های اخیر ۱۰۰ کیلومتر لوله‌‌گذاری برای انتقال آب در اراضی کشاورزی منطقه الموت قزوین اجرا شده که قسمت عمده آن در سه سال اخیر تحقق یافته است.

100 کیلومتر  لوله  انتقال آب در منطقه الموت  قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی که با حضور جمالی پور استاندار  لطف الله سیاهکلی مرادی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولین برگزار شد با بیان یاین مطلب گفت: علاوه بر اجرای طرح‌های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب  در روستاهای فلار و  ورتوان تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال  به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: فرآیند مطالعاتی چندین استخر در مناطق مختلف استان قزوین صورت گرفته و با تامین و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آنها در سال جاری آغاز خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح‌های بزرگی  همچون  طرح انتقال آب به چرشدره ، دهدوشاب  و خشکچال  نیز در حال اجرا و اتمام است.

خمسه گفت : روستاییانی که نیاز به انتقال آب و لوله‌گذاری دارند، درخواست های خود را ارائهدهند و با تصویب آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان، مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

وی توسعه باغات در اراضی شیبدار را از دیگر اقدامات دارای اولویت در منطقه الموت برشمرد و گفت: از آنجایی که در مناطق الموت فعالیت باغبانی بسیار مورد توجه قرار دارد دولت تاکنون برای تحقق این مهم اعتبارات مختلفی از جمله سامانه های نوین آبیاری، توسعه باغات در اراضی شیبدار، تسهیلات و ...   را تخصیص داده و حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

خمسه در خصوص جاده‌های بین مزارع نیز خاطرنشان کرد: اعتبارات جاده‌های بین مزارعی از محل شهرستان تامین می‌شود و البته نیازمند همکاری خود روستاییان است که در این رابطه فرماندار هر شهرستان می‌تواند مدیریت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: طرح مطالعاتی رودخانه شاهرود جهت احداث سایت های پرورش ماهی به ظرفیت ۹ هزار تن اتمام یافته و نه سایت نیز برای آن شناسایی شده که بزودی فرآیندهای جذب سرمایه گذار در آن عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید