Iranian Agriculture News Agency

تولید بالغ بر 6 هزار تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تولید ۶ هزار و ۸۰۲ تن بادام از سطح باغات بادام استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برداشت محصول بادام استان با توجه به تنوع ارقام و تفاوت اقلیم های کشت از نیمه مرداد آغاز تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

تولید بالغ بر 6 هزار تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه سطح باغات بادام استان 9 هزار و 311 هکتار است، گفت: از این میزان 6 هزار و 724 هکتار آن مربوط به باغات دیم و 2 هزار و 587 هکتار باغات بادام آبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان برداشت بادام در سال گذشته را 6 هزار و 627 تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال نیز 6 هزار و 802 تن بادام از سطح باغات استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: شهرستان های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و 566، یک هزار و 382 و یک هزار و 73 تن بیشترین تولید استان را به خود اختصاص داده اند. 

قوسی با بیان اینکه محصول بادام برداشت شده بیشتر به مصرف داخلی استان و مقادیری به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود، گفت: میزان درآمد سالانه استان از این محصول 2 هزار و 380 میلیارد ریال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید