Iranian Agriculture News Agency

تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی کشور برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، در نشست خبری که بصورت آنلاین در صفحه مجازی با خبرنگاران برگزار شد، گفت: تا کنون ۴۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان پرداخت شده است.

تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی کشور برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری گفت: بعد از بارندگی‌های سیل آسای فروردین سال ۹۸ حدود ۴۷ و نیم میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران این خسارات به استان تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: به این منظور ۸ هزار و ۶۳۹ نفر خسارت دیده شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۸ هزار و ۱۶۳ نفر برای بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شدند.

اکبری با اشاره به مشکلات زرشک کاران و عناب کاران استان تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب یکی از راهکار‌هایی است که در سفر وزیر کشاورزی به استان پیشنهاد خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از راهکار‌ها برای جبران خسارت زرشک کاران استان طرح ایجاد مجتمع بارگاه‌های بهداشتی زرشک در سال گذشته بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به تشکل ها، کشاورزان عمده مالک و صادر کنندگانی که زرشک را خریداری کرده اند و یا به کشاورزان تعهد دارند، از دیگر راه حل‌های جبران خسارات در این حوزه است.

وی گفت: راهکار دیگری که برای جبران این خسارات در نظر گرفته شده است، توزیع زرشک در داخل کشور است.

اکبری عنوان کرد: در بحث بهره وری آب اولویت اصلی با کشت گلخانه‌ای است که در آن به ازای هر متر مکعب آب حداقل ۷۰ هزار تومان درآمد کسب می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای اولین بار زنجیره تولید کلزا در استان تکمیل شد.

وی اظهار کرد: زنجیره تولید زیتون و پنبه نیز در استان تکمیل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید