Iranian Agriculture News Agency

تولیدات صنایع دستی عشایر ۶۶ درصد افزایش یافت

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی در خصوص تولیدات صنایع دستی خانوارهای عشایری استان گفت: در سال ۹۲ خانوارهای عشایری این استان هشت هزار و ۳۵۰ متر مربع صنایع دستی داری تولید کرده بودند که در سال ۹۸ این تولیدات با ۶۶ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۶۲۰ متر مربع افزایش یافت.

تولیدات صنایع دستی عشایر ۶۶ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، خانی گفت: صنایع دستی تولیدی عشایر خراسان شمالی انواع قالی کردی، سفره کردی، جاجیم، گلیم، توبره و کیف های دستی را شامل می شود که بخشی از آن برای مصرف خود خانوارها کاربرد دارد و بخشی در بازار عرضه می شود.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تولیدات صنایع دستی غیرداری عشایر استان نیز شامل لباس های محلی، دستکش و کلاه در سال ۹۲، هزار و ۱۲۷ متر مربع بود که این رقم در سال گذشته به هزار و ۸۶۰ متر مربع رسید.

خانی با اشاره به برنامه دولت تدبیر برای ترغیب عشایر به تولید گیاهان دارویی، گفت: عشایر خراسان شمالی تا سال ۹۲ هیچ گونه فعالیتی در زمینه تولید گیاهان دارویی نداشته و به نوعی اقتصادی تک محصولی داشتند، اما با اقدامات ترغیبی دولت دوازدهم اکنون در حوزه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران، مریم گلی، آویشن باغی و باریجه فعالیت دارند که می تواند کمک زیادی به افزایش درآمد خانوارها باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید