Iranian Agriculture News Agency

ارتقای ۶ پله‌ای خراسان شمالی در کشت‌های گلخانه‌ای

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه استان در کشت‌های گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید از نظر میزان تولید ۶ رتبه و سطح زیر کشت ۲ رتبه ارتقا یافته است، گفت: هم اکنون مجموع سطح گلخانه‌های در حال بهره برداری و ساخت این خطه ۷۰ هکتار است.

ارتقای ۶ پله‌ای خراسان شمالی در کشت‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: رتبه استان در سال ۹۲ همزمان با روی کارآمدن دولت یازدهم از لحاظ سطح و میزان تولید در واحدهای گلخانه ای 29 بود که  هم اکنون به ترتیب رتبه 21 و 17 را داریم.

وی گفت: سطح کشت گلخانه‌ای استان در سال ۹۲، ابتدای کار دولت تدبیر و امید ۱۰ هکتار بود که اینک این میزان هفت برابر افزایش یافته است.

یوسفی با بیان اینکه در این سطح افزون بر ۱۷ نوع محصول تولید می شود افزود: عمده محصول تولیدی در سطح گلخانه های استان سبزی و صیفی است اما تولید گیاهان زینتی و دارویی و حتی نشا نیز انجام می شود.

وی افزود: در محیط کشت گلخانه ای تولید محصول نسبت به محیط باز ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر تولید می شود که به همین میزان نیز آب کمتر مصرف می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به ازای هر یک هکتار گلخانه افزون بر ۱۰ شغل مستقیم ایجاد می شود اظهار کرد: این در حالی است که در دو تا ۲.۵ هکتار اراضی آبی در محیط باز تنها برای یک نفر شغل ایجاد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید