Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای امسال تاکنون؛ ۳۸ نفر در منابع آبی استان اصفهان غرق شده‌اند

ابلاغ دستورالعمل ایمنی به استخرهای ذخیره آب کشاورزی

از ابتدای امسال تاکنون؛ ۳۸ نفر در منابع آبی استان اصفهان غرق شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال، ۵۷ مورد حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان گزارش شد که از این میان ۳۸ نفر فوت شدند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی در سه هزار و ۳۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان بیان کرد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی با ماهیت ژئوممبران حالت لغزندگی دارند و ضریب غرق شدن در این استخرها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر الزامات ایمنی توسط سازمان جهاد کشاورزی به صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان گفت: لازم است، اطراف استخرهای ذخیره آب کشاورزی با فنس ایمن شود و تابلو هشدار شنا ممنوع نصب شده و نردبان و طناب نجات هم در این استخرها تعبیه شود.

وی هشدار داد: هیچکدام از منابع آبی استان اصفهان اعم از دریاچه سدها، رودخانه‌ها، کانال‌های توزیع آب و حتی استخرهای شخصی در باغ‌ها به علت نبود نجات غریق برای شنا کردن ایمن نیست و در فصل گرما شنا کردن در این منابع آبی با خطر غرق شدگی همراه است.

شیشه فروش اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش بینی هواشناسی حاکی از این است که نیمه دوم مردادماه بسیار گرم خواهد بود؛ بیشتر جان باختگان در منابع آبی استان اصفهان اعم از رودخانه، دریاچه سد و کانالهای توزیع آب کشاورزی با نیت تسلط بر شنا وارد این منابع آبی شدند و درگیر جریان‌های ناگهانی شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.

وی اضافه کرد: صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان و همچنین مالکان باغاتی که دارای استخر هستند با اطلاع دهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در خصوص غرق شدگی حساسیت‌های لازم را به خرج دهند.

کانال‌های انتقال آب یکی از کانون‌های غرق شدگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ۲۰۰ کیلومتر کانال انتقال آّب در استان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: کانالهای توزیع آب کشاورزی در شهرستان‌های شهرضا، شاهین شهر و برخوار، در شرق اصفهان و همچنین کانالهای توزیع آب کشاورزی در شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه، زرین شهر، خمینی شهر، نجف آباد با طراحی ذوزنقه‌ای شکل و شیب تند می‌تواند یکی از کانون‌های غرق شدگی تعریف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید