Iranian Agriculture News Agency

ابوعلی خبر داد:

ممنوعیت صید ماهی شیر با روش گوشگیر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان

مدیر کل شیلات خوزستان از ممنوعیت صید ماهی شیر با روش گوشگیر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

ممنوعیت صید ماهی شیر با روش گوشگیر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ابوعلی مدیر کل شیلات استان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی(Recofi) و با عنایت به تصمیمات و مصوبات دهمین اجلاس کمیسیون منطقه شیلاتی (Recofi) صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر ممنوع شد.

وی افزود: این ممنوعیت از تاریخ 25 مرداد تا 25 مهر به مدت دو ماه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای تمامی کشورهای عضو و در راستای حفاظت از ذخایر گونه اعلام شده است.

ابوعلی در ادامه ضمن اطلاع رسانی به صیادان و تشکل‌های صیادی تصریح کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر این تصمیم ملی و منطقه‌ای ضمن جلوگیری از هر گونه صید ماهی شیر با روش گوشگیر در بازه زمانی تعیین شده، کنترل و نظارت کامل بر روند اجرا نیز  توسط دفاتر صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان صورت خواهد گرفت.

لازم به یادآوری است، تور گوشگیر، توری است که به کمک شناورهایی که در طناب فوقانی و وزنه‌هایی که در طناب تحتانی خود دارد به صورت سدی عمودی در داخل آب قرار می‌گیرد و ماهی‌ها در اثر ورود به داخل چشمه‌های آن به دام می افتند و از آنجا که نخ‌های به کار رفته در این تور بسیار ظریف هستند، ماهی قادر به دیدن آن نیست و هنگام رسیدن به تور سر آن وارد یکی از چشمه‌های تور ‌شده و به دام می‌افتد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید