Iranian Agriculture News Agency

رونق کسب‌وکارهای تحویل غذا

رونق کسب‌وکارهای تحویل غذا

 

دنیای اقتصاد: به دلیل افزایش تقاضا ناشی از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت ویتر هلدینگ نخستین سه‌ماهه سودآوری خود از نوامبر سال ۲۰۱۸ که سهام آن عرضه عمومی شد را تجربه کرد. این شرکت در سه‌ماهه دوم سال جاری ۷/ ۱۰ میلیون دلار سود کرد. شرکت ویترهلدینگ که یک شرکت تحویل سفارش‌های آنلاین مواد غذایی است در مدت مشابه سال گذشته ۹/ ۲۴ میلیون دلار ضرر نشان داده بود.
به گزارش  روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری ادووکیت، از آغاز شیوع همه‌گیری کرونا رستوران‌های زیادی برای جبران کاهش مشتری‌های حضوری خود، خدمات تحویل رایگان ارائه می‌دهند، اما شرکت ویتر هلدینگ در راستای گسترش خدمات به مشتریان، علاوه بر تحویل مواد غذایی، تهیه و تحویل اقلام موردنیاز مشتری‌ها از فروشگاه‌های محلی را نیز ارائه می‌کند.

در سال‌جاری شرکت ویتر هلدینگ درآمد خالص ۱۰ سنت برای هر سهم داشته است، در صورتی ‌که سال گذشته ضرر ۳۲ سنت را برای هر سهم ثبت کرده بود. درآمدهای شرکت ویتر هلدینگ که از محل تراکنش‌های مشتری‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های محلی تامین می‌شود، از ۳/ ۵۱ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۵/ ۶۰ میلیون دلار رسیده است. کارل گریمستاد، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ویتر هلدینگ، گفت: عملکرد سه‌ماهه دوم نتیجه ابتکارات و اقداماتی است که قبل از همه‌گیری ویروس کرونا انجام‌شده بود.

گریمستاد گفت: «ما با گسترش مناطق تحویل، اضافه کردن خدمات تحویل اقلام موردنیاز مشتری‌ها از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محلی و ارائه خدمات بیشتر، حضور خود را در مهم‌ترین بازارها را تقویت کردیم.»

وی در ادامه افزود: «تقاضای مداوم برای خدمات، به ما این امکان را می‌دهد تا فرصت‌های شغلی بیشتری برای رانندگان در اختیار جامعه قرار بدهیم؛ افزایش تعداد رانندگان به‌نوبه خود باعث افزایش ظرفیت و ارتقای خدمات برای رستوران‌ها و غذاخوری‌های طرف قرارداد ما می‌شود.»

به باور تحلیلگران، گرچه این شرکت نسبت به سال گذشته شاهد کاهش میانگین تعداد سفارش‌های روزانه و فروش ناخالص مواد غذایی خود بوده است اما عملکرد مالی بهتری را نشان می‌دهد، زیرا میانگین ارزش هر سفارش در سال ۲۰۱۹  برابر با ۰۹/ ۳۶ دلار بود، اما در سال‌جاری به ۴۸/ ۴۳ رسیده است.  شرکت ویتر هلدینگ به دلیل اتخاذ سیاست‌های مناسب برای کاهش هزینه‌ها، موفق شده است در سه‌ماه دوم هزینه‌های خود را از ۴/ ۷۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۷/ ۴۶ میلیون دلار برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید