Iranian Agriculture News Agency

جایگاه برتر چهارمحال و بختیاری در احداث سردخانه و انبارهای استراتژیک

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : با توجه به وسعت و جمعیت استان و همچنین میزان تولید محصولات کشاورزی در زمینه احداث انبار و سردخانه جایگاه برتر کشور را داریم.

جایگاه برتر چهارمحال و بختیاری در احداث سردخانه و انبارهای استراتژیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی با اشاره به اینکه انبارها و سردخانه‌های محصولات کشاورزی استان ظرفیت ۲۰۰ هزار تن را دارد، گفت: ۱۰۰درصد این انبارها توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی گفت: وجود و تقویت انبارها و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی ، امنیت غذایی جامعه و خودکفایی را به همراه دارد.

فتاحی افزود: از مجموع این انبارها ۱۲۰ هزار تن انبار مدرن و استاندارد است که تمام استانداردهای بین المللی را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مابقی ظرفیت انبارهای استان شامل انبارهای و سردخانه‌های مکانیزه و انبارهای معمولی است که برای نگهداری علوفه، روغن نباتی و سایر محصولات استفاده می‌شود.

فتاحی، به نزدیک بودن این استان به ۲ استان صنعتی و ترانزیت بودن محورهای این استان اشاره کرد و گفت: برخی انبارهای استان توسط کشاورزان استان‌های اصفهان و فارس تکمیل ظرفیت می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۵ درصد انبارهای استان در مرکز استان، ۶۰ درصد در شهرستان بروجن و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان توسط بخش خصوصی از استان  و سایر استان‌ها احداث شده است.

به گفته وی، ۲۰ انبار و سردخانه استان استاندارد است.

وی، با اشاره به توجیهه اقتصادی احداث انبار و سردخانه برای بخش خصوصی افزود: بیشتر تولیدکنندگان استان و همچنین کشاورزان عمده در تلاش هستند که انبار و سردخانه اختصاصی ایجاد کنند.

وی گفت: هم‌اکنون تمام انبارهای زیرنظر جهادکشاورزی استان در سامانه جامع انبارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ثبت شده است.

فتاحی افزود: از سال گذشته تاکنون مجوز احداث ۱۰۰ هزار تن انبار و سردخانه در استان برای بخش خصوصی صادر شده است و بیش از ۱۰۰میلیارد تومان دراین حوزه سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار داشت: یک سردخانه با ظرفیت ۱۰ هزار تن به بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احداث نیاز دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید