Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه:

35 خانوار عشایر سوادکوه با پنل خورشیدی برق دار شدند

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: 35 نفر از عشایر این شهرستان با نصب پنل خورشیدی از نعمت برق بهره مند شدند.

35 خانوار عشایر سوادکوه با پنل خورشیدی برق دار شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا شهابیان گفت: 35 نفر از عشایر شهرستان سوادکوه برای دریافت پنل خورشیدی به امور عشایری استان معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: با نصب این تعداد پنل خورشیدی در محل زندگی عشایر این شهرستان، 35 خانوار عشایری از نعمت برق بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: یک هزار و 721 خانوار عشایری در این شهرستان زندگی می کنند و حدود 92 هزار راس دام را در این منطقه پرورش می دهند.

شهابیان بیان کرد: خانوار عشایری این شهرستان برای برق دار شدن نیازمند نصب پنل خورشیدی هستند که در صورت تخصیص اعتبار برق رسانی با پنل خورشیدی به تعداد دیگری از خانوارهای عشایری انجام می شود.

وی تصریح کرد: این پنل ها با هدف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، تامین روشنایی، استفاده از فرصت های طبیعی و توسعه استفاده از انرژی های نو برای عشایر نصب می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به عشایر به عنوان قشر زحمتکش دارد و با ارائه خدمات در بخش های مختلف از آنان حمایت می کند، گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر نیاز است تنوع در معیشت و درآمد خانوارهای عشایری ایجاد شود زیرا زندگی عشایر متکی به دامداری بوده و خشکسالی معیشت آنان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

شهابیان خاطرنشان کرد: باید با راهکارهای جدید و موثر برای عشایر شغل های جدید از جمله تولید محصولات ارگانیک دامی، کشت گیاهان دارویی و زنبورداری ایجاد شود تا در مواقع خشکسالی معیشت آنان کمتر تهدید شود.

وی افزود: شهرستان سوادکوه به دلیل برخورداری از ارتفاعات زیبا و آفتاب در بیشتر روزهای سال یکی از استان های مستعد برای تولید انرژی های پاک و تجدیدپذیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید