Iranian Agriculture News Agency

افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: افزایش کشت گیاهان دارویی در سطح ده هزار هکتار را در یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار داده‌ایم.

افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی در استان اظهار کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد.

وی افزود :در استان تاکنون حدود 3 هزار هکتار‌ گیاه دارویی کشت شده که از این سطح  14هزار تن محصول برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره تنوع قابل توجه پرورش و تولید گیاهان دارویی ، گفت : با این ظرفیت و بستر مناسب و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده  همچون تشکیل ستاد توسعه کشت  گیاهان دارویی قرار است در یک برنامه پنج ساله سطح زیر کشت گیاهان دارویی را تا 10 هزار هکتار افزایش دهیم.

اسفندیار حسنی‌مقدم تصریح کرد: بخشی از هزینه کاشت و یارانه برای اندام‌های تکثیری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در اختیار بهره‌برداران قرار داده می شود، همچنین کشاورزانی که علاقمند به کشت گیاهان دارویی هستند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی توجیه اقتصادی بسیار مناسبی دارد، عنوان کرد: یک هکتار کشت گیاهان دارویی مخارج یک خانواده را تأمین می‌کند، بنابراین ما توسعه کشت گیاهان دارویی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید