Iranian Agriculture News Agency

توسط تعاون روستایی خوزستان انجام گرفت:

توزیع کود شیمیایی و سموم مورد نیاز برای کشت تابستانه

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: تا پایان تیر ماه سال جاری بیش از ۱۲ هزار تن کود شیمیایی و بیش از یک هزار و 500 لیتر انواع سموم برای کشت تابستانه در استان توزیع شده است.

توزیع کود شیمیایی و سموم مورد نیاز برای کشت تابستانه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جمشید بنی‌فری مدیر تعاون روستایی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: کشت تابستانه در استان از کشت‌های مهم و حیاتی برای کشاورزان به شمار می‌رود که عمده این کشت در خوزستان به شالی اختصاص دارد.

وی افزود: تا کنون بیش از 12 هزار تن کود شیمیایی در ۲۴ شهرستان استان توزیع شده شده که شهرستان‌های دزفول با ۴ هزار و ۱۹۰ تن، شوش با یک هزار و ۲۰۵ تن و هویزه با ۸۷۵ تن در رتبه‌های اول تا سوم تامین و توزیع کود قرار دارند.

بنی فری در ادامه تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه برای مبارزه با آفات کشاورزی یک هزار و 542 لیتر انواع سموم میان کشاورزان ۳ شهرستان بندرماهشهر، اهواز و هندیجان توزیع شده است که این سموم می‌تواند در جلوگیری از آفت‌زدگی محصولات کشاورزی و رشد مناسب آنها بسیار موثر باشد.

وی همچنین یکی از رسالت‌های تعاون روستایی در استان خوزستان را به عنوان  یکی از قطب های اصلی کشاورزی کشور، تامین نیازهای کشاورزان به خصوص تامین کود، بذر، سموم و ... برشمرد و عنوان کرد: در راستای تحقق این رسالت خطیر سالانه هزاران تن انواع کود و بذر توسط تعاون روستایی در روستاها و میان کشاورزان استان توزیع می‌شود.

لازم به یادآوری است، کودهای توزیع شده استاندارد و دارای شماره ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور بوده و آسیبی به منابع آب و خاک وارد نمی‌کنند.

ضمن اینکه سموم توزیعی نیز از نوع مجاز بوده و در فهرست کنونی سازمان حفظ نباتات کشور موجود هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید