Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در 19 هزار هکتار از باغ‌های ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 17 ایستگاه و 18 هزار و 993 هکتار از باغ های این شهرستان انجام و تاکنون سه هزار و 314 عدد از این آفت شکار شد.

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در 19 هزار هکتار از باغ‌های ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه ای به میوه های نرسیده و آبدار علاقه بیشتری دارد، اظهار کرد: این آفت می تواند به باغات هلو، آلو، گلابی، مرکبات و خرمالو صدمه وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه ای به تمامی میوه های در حال رسیدن می تواند صدمه بزند و میزان تولیدات و کیفیت باغ را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: باغدارانی که با این آفت رو به رو می شوند باید میوه های ریزش یافته که کانونی برای پرورش این آفت در آینده به شمار می رود را جمع آوری و از باغ خارج و یا در درون گودالی عمیق حفر کنند.

وی انجام شخم سطحی برای از بین بردن شفیره های زمستان گذران آفت، برداشت به موقع میوه های رسیده، برداشت زودهنگام برخی میوه ها مانند خرمالو که فرآیند رسیدن آن بعد از برداشت نیز ادامه پیدا می کند و نیز استفاده از طعمه پاشی (پروتئین همراه سم) در صورت تخم گذاری آفت در زیر پوست میوه و ظهور غیر همزمان حشرات بالغ را از دیگر روش های کنترل این آفت برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید