Iranian Agriculture News Agency

تولید 130هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به‌دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب به‌عنوان مهد میوه‌های گرمسیری کشور شناخته می‌شود و سالانه 170 هزار تن انواع محصولات گرمسیری تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

تولید 130هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان

امان ا... طوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در‌ استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان با سطح زیرکشت 8هزار و 800 هکتار میوه‌های گرمسیری، سالانه 130 هزار تن انواع محصولات گرمسیری نظیر موز، انبه، کنار، چیکو، تمرهندی، نارگیل، گواوا، پاپایا، بیدام، فالسا، جم، سیتاپل، آناناس و... تولید و روانه بازارهای مصرف می‌‌کند.

وی با اشاره به منحصربه فرد بودن این میوه‌ها در ظاهر، طعم و سالم بودن گفت: بیشترین سطح زیرکشت محصولات گرمسیری استان به موز با 5 هزار هکتار سطح زیرکشت وتولید 100هزارتن اختصاص دارد.

طوقی گفت: محصولات گرمسیری از نظر طعم و کیفیت بسیار مطلوب‌تر از نمونه‌های مشابه خود بوده و سالم بودن محصولات از ویژگی مهم آن است.

به گزارش ایانا، به سیستان وبلوچستان که سفر کنید شما هم اقلیم کوهستانی و معتدل را خواهید دید و هم تماشاگر اقلیم‌های متنوع گرمسیری و استوایی هستید.

جنوب استان به لحاظ نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند و همجواری با کشورهای آسیایی، مستعدترین نقطه کشور در زمینه تولید انواع محصولات گرمسیری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید